Sunday 26 November 2017

Momentum Trading Strategier Pdf


Introduksjon til Momentum Trading I momentumhandel. handelsfolk fokuserer på aksjer som beveger seg betydelig i en retning på høyt volum. Momentumhandlere kan holde sine stillinger i noen få minutter, et par timer eller til og med hele handelsdagen, avhengig av hvor raskt aksjen beveger seg og når den endrer retning. Her ser du på momentumhandel og undersøker en typisk dag i livet til denne typen aktiv handelsmann. Gjennomgå ulike typer handelsfolk Før vi fokuserer på momentumhandel, kan vi se gjennom alle de store stilene av aksjehandel: Scalping Scalper er en person som gjør dusinvis eller hundrevis av handler per dag, og prøver å skalpe et lite fortjeneste fra hver handel ved å utnytte bud-spredning. Momentum Trading Momentum-forhandlere ser etter aksjer som beveger seg vesentlig i en retning på høyt volum og prøver å hoppe ombord for å kjøre momentumt toget til ønsket fortjeneste. For eksempel økte Netflix (Nasdaq: NFLX) over 260 til 330 fra januar til oktober i 2013, som var langt over verdsettelsen. Dens PE-forhold var over 400, mens konkurrentene var under 20. Prisen gikk opp så høyt, hovedsakelig fordi mange momentumhandlere prøvde å tjene på opptrenden. som kjørte prisen enda høyere. Selv Reed Hasting, administrerende direktør i Netflix, innrømmet at Netflix er et momentumlager under en konferansesamtale i oktober 2013. Teknisk handel - Tekniske forhandlere er besatt av diagrammer og grafer, ser linjer på aksjer eller indeksgrafer for tegn på konvergens eller divergens som kan angi kjøp eller salgssignaler. Fundamental Trading Fundamentalists handelsselskaper basert på grunnleggende analyse. som undersøker bedriftshendelser som for eksempel faktiske eller forventede inntjeningsrapporter, aksjeskift. omorganiseringer eller oppkjøp. Swing Trading Swing-forhandlere er virkelig grunnleggende handelsmenn som holder posisjonene sine lengre enn en enkelt dag. De fleste fundamentalister er faktisk swinghandlere, siden endringer i bedriftsgrunnlag generelt krever flere dager eller uker til å produsere en prisbevegelse tilstrekkelig nok til at næringsdrivende kan kreve en rimelig fortjeneste. Nybegynnerhandlere kan eksperimentere med hver av disse teknikkene, men de bør i siste instans avgjøre seg på en enkelt nisje, som samsvarer med sin investeringskunnskap og erfaring med en stil som de føler at de kan bruke videre forskning, utdanning og praksis. La oss starte vår utforskning av momentumhandel. En dag i livet til Momentum Trader En god måte å illustrere momentumhandel er å se på en typisk moment for en momentumhandler: Han står opp en time før markedet åpner, slår på datamaskinen, går online og logger umiddelbart inn i en av de populære handelskamrene eller meldingsbrettene. Når vi ser på disse brettene, fokuserer vår helt på aksjer som genererer en betydelig mengde buzz. Han ser på aksjer som er fokus for handelsvarsler basert på inntjening eller analytiker anbefalinger. Disse er aksjer som er ryktet for å være i spill. og de forventes å gi de mest signifikante prisbevegelsene på høyt volum for den aktuelle handelsdagen. Mens han surfer på nettet, vil han også slå på CNBC og lytte etter nevner selskaper som slipper nyheter eller posisjonert for å gjennomgå betydelig bevegelse. Han ser på morgendagens opsjons sider for å finne aksjer med betydelige volumøkninger i samtaler. Enhver økning i innkrevde samtaler indikerer at en prisøkning eller reduksjon over eller under opsjonsprinsippet forventes. Når markedet åpner, ser han sin opprinnelige liste over aksjer i forhold til resten av markedet: Er aksjene hans oppe når markedet går ned Er de betydelig økende i pris i forhold til resten av markedet Er de opptatt konsekvent med hans forventninger basert på hans markedsanalyse Han vil da begrense sin vaktliste for å inkludere bare de sterkeste aksjene: de øker raskere på høyere volum enn resten av markedet, aksjer som handler i motsetning til markedet og aksjer med bevegelser som tydeligvis drives av eksterne faktorer. Analysere diagrammer Neste vil en momentumhandler analysere listen over aksjer han har valgt å fokusere på ved å undersøke diagrammer. Den primære tekniske indikatoren av interesse er momentumindikatoren - den akkumulerte netto endringen av en aksjekursenes sluttkurs over en rekke definerte tidsperioder. Momentlinjen er plottet som en tandemlinje til prisdiagrammet, og den viser en nullakse med positive verdier som indikerer en vedvarende oppadgående bevegelse og negative verdier som indikerer en potensielt vedvarende nedadgående bevegelse. Den oppadgående eller nedadgående momentindikatoren viser ofte en pause for aksjen, noe som betyr at selv en periode eller to av vedvarende momentum vil drive den akselen i retning av breakout. Mens han ser på momentumdiagrammet, har han sitt Nivå 2-skjermbilde, leter etter bevis på et trykk, hvor budene begynner å rade opp (indikeres av tilstedeværelsen av markedsmannsgrenseordrer) og tilbud begynner å forsvinne. Når handelsmannen mener at han har identifisert en breakout, trenger han ikke nødvendigvis å hoppe umiddelbart inn i aksjen. Han er ikke generelt bekymret for å savne den første eller to breakout-ticks. men han har sin hånd på buy trigger (eller selger utløseren i tilfelle av en kort salg, men en kort salg må gjøres på en uptick) for en av de neste momentumperioder. Og han er generelt ikke for opptatt av å treffe budet heller, da han vil få en lettere tid å komme inn til markedsprisen. Deretter plasserer han en markedsordre. Momentum Trader: I posisjon Når han har gått inn i sin posisjon, begynner den hvite knokketuren og nagelbitingen. Vil aksjene fortsette å bevege seg sterkt i retning av sin momentlinje, eller vil det umiddelbart skifte kurset, bevise momentkartet feil og kanskje peke på en felle satt av markedsføreren, eller vil breakout fizzle raskt, noe som gir litt begrenset oppside, men ikke Nok fortjeneste for å gjøre handelen verdt Enten momentet fizzles nesten umiddelbart eller fortsetter å bygge, forblir handelsmannen limt til skjermen. Han er på jakt etter et metningspunkt, hvor ordrer begynner å pile opp på tilbudet, og budgivning bremser eller tynner til markedsprisen noen få nivåer tilbake på nivå 2-skjermen. Metningspunktet betyr ikke en umiddelbar slutt på momentet, men det kan signalere at toppen er nær. Så selgeren selger sin stilling (eller dekker sin stilling ved kort salg) og tar fortjenesten til å pakke den inn for dagen eller videre til neste lager på listen. Vær oppmerksom på at i tilfelle av en breakout gått galt, hvor en aksje umiddelbart vender retning og beveger seg mot handelsmennets ønsker, gjelder en spesiell strategi. Langt fra å håpe på enda en tilbakekalling for å få aksjen til å gå sin vei, slår denne smarte handelsmannen øyeblikkelig sine tap og selger (eller dekker) sin posisjon. Det er ofte en langt bedre strategi å ta et lite tap tidlig etter en dårlig handel enn å håpe på en reversering senere på dagen. Oddsen sørger generelt for at et lite tap vil bli mye større jo lenger handleren venter med kryssede fingre. Og heres hvor psykologi styrer roosten. Den slanke trader innser at det vil være dårlige handler som resulterer i tap. Å akseptere det fundamentale faktumet i handelslivet hjelper oss med å styre våre penger slik at næringer som går i svømming, vil oppveie disse tapene. Fallfall av Momentum Trading Som alle investeringer - og spesielt aktiv handel - er momentumhandel ikke uten risiko. Fallgruvene i fallgruvene inkluderer: Hopping inn i en posisjon for tidlig, før et momentumflytt er bekreftet. Lukker posisjonen for sent etter at metningen er nådd. Unnlater å holde øynene på skjermen, mangler skiftende trender, reverseringer eller tegn på nyheter som overrasker markedet. Holde en stilling åpen over natten. Aksjer er spesielt utsatt for eksterne faktorer som oppstår etter dagens handel - disse faktorene kan føre til radikalt forskjellige priser og mønstre neste dag. Unnlater å handle raskt for å lukke en dårlig posisjon, og derved kjører momentumet på feil vei nedover sporene. Bunnlinjen På grunn av disse fallgruvene er momentumhandel fulle av fare som lett kan ødelegge selv den mest disiplinerte og kunnskapsrike handelsmannen. Denne stilen tilbyr imidlertid også størst mulig potensial for betydelig fortjeneste, siden sjelden noen faktorer innenfor eller utenfor markedet driver en aksje så kraftig som momentum. Med en ordentlig forståelse av teknikken, tilstrekkelig kunnskap om risikoen og en vilje til å ta et sporadisk tap, gir momentumhandel et attraktivt valg for den etterspurte handelsmannen som nyter å leve på kanten. Momentum Day Trading Strategies for Beginners: Et trinn for trinn Guide I82 laget 173,451 i fullt verifisert fortjeneste med Momentum Day Trading Strategies. Best av alt, gjorde I8217ve disse fortjenestene bare 2 timer. I8217m skal lære deg STEP BY STEP-veiledningen for hvordan du kan tjene penger på dagens tradingstrategier. La oss starte med å svare på et enkelt spørsmål. Hva handler Day Trading Day Trading er den enkle handlingen med å kjøpe aksjer med det formål å selge dem til en høyere pris (For Short Selling Traders selger aksjer med sikte på å dekke til en lavere pris). Dessverre vil de fleste nybegynnerdagsmenn miste penger. Trading innebærer en høy mengde risiko og kan føre til at nybegynnere handler raskt for å tapt tusenvis av dollar. Allihop i Day Trading er det faktum at dyktige handelsmenn kan få seks figurer som bare virker 2-3 timer om dagen (Sjekk ut bloggen min om å lage 34.765,95 i løpet av 1 måned). Mest ettertraktede handelsfolk søker økonomisk frihet og sikkerhet, og uavhengighet. For å være en vellykket handelsmann må du vedta en handelsstrategi. Min favoritt kalles Momentum Trading Strategy. At8217s hvorfor I8217m deler med deg her i dag Momentum Day Trading Strategies Momentum er hvilken dag handel handler om. En av de første tingene jeg lærte som nybegynner er at den eneste måten å tjene på er å finne aksjer som beveger seg. Den gode nyheten er at nesten hver eneste dag er det en aksje som vil flytte 20-30. Dette er et faktum. Spørsmålet er hvordan finner vi disse aksjene før de gjør det store trekket. Den største realiseringen jeg har gjort som har ført til min suksess er at aksjene som gjør 20-30 trekk alle deler noen få tekniske indikatorer til felles. Før vi går videre, går let8217s tilbake et øyeblikk og spør oss om hva vi trenger fra en momentum handelsstrategi. Først og fremst trenger vi et lager som beveger seg. Aksjer som hakker rundt sidelengs er ubrukelige. Så det første trinnet for en handelsmann er å finne aksjene som beveger seg. Jeg bruker lagerskannere for å finne disse. Jeg handler kun aksjer i ekstremer. Dette betyr at jeg ser etter et lager som har en gang i året type arrangement. Prisen handling knyttet til denne hendelsen er nesten alltid den reneste. Warrior Trading Case Study Day Trading Strategies amp Anatomien til Momentum Stock Momentum aksjer har alle noen få ting til felles. Hvis vi skanner 5000 aksjer som ber om at bare følgende kriterier skal være sanne, har vi ofte en liste med mindre enn 10 aksjer hver dag. Dette er aksjene som har potensial til å flytte 20-30. Dette er aksjene jeg handler for å tjene som handelsmann. Kriterier 2: Sterke daglige diagrammer (over de bevegelige gjennomsnitt og uten nærliggende motstand). Kriterier 3: Høy relativ volum på minst 2x over gjennomsnittet. (Dette sammenlikner dagens volum for i dag til gjennomsnittlig volum for denne tiden av dagen. Disse refererer til standard volum tall som tilbakestilles hver natt ved midnatt.) Kriterier 4 er Valgfritt: En grunnleggende katalysator som PR, inntjening , FDA Announcement, Activist Investors, etc. Aksjer kan også oppleve momentum uten en grunnleggende katalysator. Når dette skjer, ringte it8217s en teknisk pause. Å finne aksjer for min dag Trading Strategies Stocks Skannere tillater meg å skanne hele markedet for typer aksjer som viser mine kriterier for å ha momentum. Disse skannerne er de mest verdifulle verktøyene for en daghandler (se Trade-Ideas Stock Scanner Software). Når skannerne gir meg et varsel, så vurderer jeg lysestagdiagrammet og prøver å få en oppføring på den første trekkbakken. De fleste forhandlere vil kjøpe på samme sted, disse kjøperne gir en økning i volum og resulterer i en rask prisendring når aksjen beveger seg opp. Din jobb som nybegynner er å lære å finne oppføringen i sanntid. Jeg har laget 3 sett med lagerskannere for 3 forskjellige typer skanning. Jeg har min Momentum Day Trading Strategies skannere, min Reversal Trading Strategies Scanners, og min Pre-Market Gapper Scanners. Disse 3 skannerne gir meg tonnevis av varselmeldinger hver dag. I stedet for å måtte manuelt bla gjennom diagrammer, kan jeg umiddelbart se lagre som er i spill. Lagerskannere er hva hver handler i dag skal bruke for å finne varme aksjer, enten det er penny stocks, små caps eller store caps. Varsel for lagerskanningsvarsler Mine favoritt Momentum Day Trading Chart Patterns Bullflagg er mitt absolutte favorittskjermemønster, egentlig jeg liker dem så mye jeg laget en hel side dedikert til Bull Flag Pattern (se Bull Flag Page here). Dette mønsteret er noe vi ser nesten hver eneste dag i markedet, og det tilbyr lavrisikooppføringer i sterke aksjer. Den vanskelige delen for mange nybegynnere er å finne disse mønstrene i sanntid. Disse aksjene er enkle å finne ved hjelp av lagerskannerne jeg har utviklet med Trade-Ideas. Mine Surging Up skannere viser meg umiddelbart hvor det høyeste relative volumet i markedet er. Jeg gjennomgår bare skannerevarsler for å identifisere de sterke aksjene til enhver tid på dagen. Som mønsterbasert handelsmann ser jeg etter mønstre som støtter fortsatt momentum. Skannere alene kan ikke finne mønstre på diagrammer. Det er her handelsmannen må bruke sin kompetanse til å rettferdiggjøre hver handel. Med Bull Flag Pattern, er oppføringen min det første lyset for å lage en ny høy etter breakout. Så vi kan skanne etter at aksjene klemmer opp, danner de lange grønne lysene til Bull Flag, så vent på 2-3 røde lys for å danne en tilbaketrekking. Det første grønne lyset til å lage en ny høy etter pullback er min oppføring, med min stopp på lav av pullback. Vanligvis vi8217ll se volumspike i øyeblikket det første lyset gjør en ny høy. Det er titusenvis av detaljhandlerne som tar stillinger og sender sine bestillingsordrer. Momentum Day Trading Strategies Mønster 1: Bull Flagg Risikostyring 101: Hvor å sette mitt stopp Når jeg kjøper momentum aksjer, setter jeg vanligvis et stramt stopp rett under den første trekkbakken. Hvis stoppet er lenger enn 20 cent unna, kan jeg bestemme meg for å stoppe minus 20 cent og komme tilbake til et nytt forsøk. Grunnen til at jeg bruker en 20-procents-stopp er fordi jeg alltid vil handle med et 2: 1-resultat-tapforhold. Med andre ord, hvis jeg risikerer 20 cent, er det fordi jeg har potensial til å lage 40 cent. Hvis jeg risikerer 50 cent eller mer, betyr det at jeg må gjøre 1,00 eller mer for å få det riktige fortjeneste-tapforholdet for å rettferdiggjøre handelen. Jeg prøver å unngå handel der jeg må generere et stort fortjeneste for å rettferdiggjøre handelen. It8217 er mye lettere å oppnå suksess hvis jeg har en 20 cent stop og 40 cent mål mot en 1,00 stopp og et 2,00 profitt mål. Når I8217m trading prøver jeg å balansere risikoen min på tvers av alle bransjer. Den beste måten å beregne risiko på er å se på avstanden fra inngangsprisen til mitt stopp. Hvis jeg har en 20 cents stopp og vil beholde min maksimale risiko for 500 I8217ll ta 2500 aksjer (2500 x .20 500) Den beste tiden på dagen å handle Momentum Trading Strategies kan brukes fra kl. 9:30 til 30:00, men jeg finner morgenen er nesten alltid den beste tiden å handle. Jeg fokuserer min handel fra 9:30 til 8211 11:30. Men når som helst i løpet av dagen kan vi få en nyhetsspike som plutselig vil bringe en enorm mengde volum i en aksje. Denne aksjen som ikke var av interesse tidligere på dagen er nå en god kandidat til å handle på den første trekkbakken. Den første trekkbakken vil typisk ta form av et tyreflag. Etter 11:30, foretrekker jeg bare å handle utenfor 5min-diagrammet. Kortet på 1 min blir for hakket i midten av dagen og ettermiddagens åpningstider. Oppføringskriterier for opptaksregisteroppsummering 1: Momentum Day Trading Chart Pattern (Bull Flag eller Flat Top Breakout) Oppføringskriterier 2: Du har et stramt stopp som støtter et 2: 1 overskuddstapforhold. Oppføringskriterier 3: Du har høyt relative volum (2x eller høyere) og ideelt forbundet med en katalysator. Tyngre volum betyr at flere mennesker ser på. Oppføringskriterier 4: Lav Float er foretrukket. Jeg ser etter under 100mil aksjer, men under 20million aksjer er ideelle. Du finner den utestående flyten med Trade-Ideas eller eSignal. Exit Indikatorer Exit Indikator 1: Jeg vil selge 12 når jeg slår mitt første fortjeneste mål. Hvis I8217m risikerer 100 til å gjøre 200, så snart jeg har lagret 200 I8217m, vil jeg selge 12. Jeg justerer deretter mitt stopp til inngangsprisen på balansen av min posisjon. Utgang Indikator 2: Hvis jeg allerede har solgt 12, er det første lyset som lukker rødt en utgangsindikator. Hvis I8217ve allerede solgte 12, holder I8217ll igjennom røde lys så lenge min breakeven stopper doesn8217t treffer. Utgangsindikator 3: Forlengelseslinjen tvinger meg til å begynne å låse i fortjenesten før den uunngåelige reverseringen begynner. En forlengelsesbjelke er et stearinlys som spiser opp og straks legger meg opp 200.400 eller mer. Når I8217m er heldig nok til å ha et lager spike opp mens I8217m holder, selger jeg inn i spissen. Analyser resultatene Alle vellykkede forhandlere vil ha positive handelsstatistikker. Trading er en karriere for statistikk. Du har enten statistikk som genererer avkastning eller tap. Når jeg jobber med studenter, vurderer jeg deres overskuddsnivåer (gjennomsnittlige vinnere vs gjennomsnittlige tapere), og deres prosentandel av suksess. Dette vil fortelle meg om de har potensial til å være lønnsomme, uten å se på deres totale PL. Når du er ferdig hver uke, må du analysere resultatene dine for å forstå din nåværende handelsstatistikk. De beste handelshandlerne beholder omhyggelige handelsrekorder fordi de vet at de kan få data til å gruve disse regnskapene for å forstå hva de burde for å forbedre sin handel. Et par av mine favoritt dag Trading StrategiesYahoo Finance 3 Simple Momentum ETF Trading Strategies Momentum handelsfolk som ser etter sterke prisbevegelser å hoppe inn på har omfavnet ETFs for deres brukervennlighet, kostnadseffektivitet og et stort mangfold av tilgjengelige produkter. Vanligvis vil momentum trading oppsett komme i form av trender, men de kan også komme fra et skift i momentum som sterk kjøp etter en kraftig nedgang. Momentum strategier kan brukes intra-day, kapitalisere på trender som oppstår i løpet av minutter eller timer, eller strategiene kan brukes for å dra nytte av langsiktige trender. Både pris - og indikatorstrategier brukes til å finne momentum (eller mangel på det) og kan brukes på både bullish og bearish markeder, se Hvordan Swing Trade ETFs. Relativ Svakhet Momentum Strategi Bearish Momentum Relativ styrke refererer til hvordan en ETFs prisbevegelser sammenligner med anothers. Hvis to ETFer faller i et bjørnmarked, og du vil gå kort, kort den svakeste ETF som ingen vil eie. La oss anta at dere er bearish på gullgruvearbeidere og ønsker å få en kort posisjon, men du er ikke sikker på hvilke gullgruveansatte ETF for kort. Gjør en sammenligning for å se hvilken som utfører det verste (siden du vil gå kort). Hvis du ønsket å gå lenge, ser du etter den som gjør det beste. Figur 1 viser Market Vectors Gold Miners (GDX) sammenlignet med Market Vectors Junior Gold Miners (GDXJ). Over tidsrammen som vises, har GDXJ vært svakere enn GDX. Hvis du velger mellom disse to ETFene, er det bedre å ta kort i GDXJ siden det er svakere. Se også Hvordan være en bedre bjørn: Kort versus Inverse ETFs. Figur 1. GDX vs GDXJ (lilla linje) Prosentskala. Kilde: FreeStockCharts For å gå kort i ETF du har valgt basert på relativ svakhet, sørg for at en generell nedtrend er på plass og se etter oppføring. En enkel men svært effektiv metode er å tegne en trendlinje langs en tilbaketrekning i downtrend, og deretter angi når prisen fortsetter å falle og bryter trendlinjen. Figur 2. Pullback Entry Technique. Kilde: Freestockcharts Figur 2 viser potensielt hvor mange inngangspunkter det er i en sterk downtrend. Alle de hvite linjene er trendlinjer for pullbacks når trendlinjen er ødelagt, det viser at salget fortsetter, og en kort posisjon kan tas. Sett et stopp over det siste høyt for å begrense risikoen, og hold posisjonen til en høyere svinghøyde oppstår. Denne metoden kan også brukes i en opptrinn. Se etter ETF som utfører den sterkeste i en uptrend. Tegn nedadgående trendlinjer langs pullbacks, når trendlinjen er ødelagt ved å kjøpe, gå lang. Plasser et stopp under den siste lave og avslutt når en lavere sving lav oppstår, se også 17 ETFs for Day Traders. Momentum Indicator Strategy Bullish Momentum Følgende tilnærming brukes best når momentumindikatoren (12 dagers standard) nylig har nådd et ekstremt nivå, for eksempel 110 og høyere, eller 90 og lavere. Når den svinger frem og tilbake mildt over 100, er signalene mindre pålitelige. Ekstreme nivåer på momentumindikatoren signalerer ofte at prisen er over-utvidet, og et vendepunkt kan snart komme. Å bygge en beslutning om dette alene kan imidlertid være farlig, siden prisen kan fortsette å løpe i lengre perioder. Derfor lette etter et ekstremt nivå i momentumindikatoren, etterfulgt av en divergens. I dette spesielle tilfellet lette etter en indikasjon på at sterk salg er i ferd med å vende seg til kjøp, og når det skjer kan vi hoppe på kjøpevognen se 5 viktigste diagrammønstre for ETF-forhandlere. Figur 3. Momentum Divergens i SPDR Gold Trust. Kilde: FreeStockCharts Figur 3 viser denne rekkefølgen av hendelser som forekommer i SPDR Gold Trust (GLD). Etter hvert som prisen faller, er det en nedadgående spike i momentum, fulgt flere måneder senere av en høyere lav. Dette er divergensprisen gjør lavere nedturer, men momentum går opp. Dette indikerer at det er en potensiell lang handel i ETF, men handel trenger en trigger og risiko kontroll. Når du har divergensoppsettet, er en enkel handelstrykker å tegne en trendlinje på momentumindikatoren, og deretter angi lang når trendlinjen er ødelagt. Figur 4. Momentum Trade Trigger. Kilde: FreeStockCharts På denne spesielle handelen ble den nedadgående trendlinjen som følge av divergensen på momentumindikatoren brutt nesten nøyaktig på vendepunktet høyere i pris. Denne presisjonen vil ikke alltid forekomme, så et stopp-tap er nødvendig. Sett et stopp under den siste lave prisen, i dette tilfellet 148. Fortsett å holde posisjonen så lenge ETF-prisen gir høyere nedgang. Når et lavere lav oppstår, som kan ses på den høyre høyre side av figur 4, avslutter handelen. Dette kan også benyttes en shorting strategi. Youd ser etter en kjøpspike etterfulgt av avvik på momentumindikatoren (lavere høyder). Når det oppstår, går du kort når momentindikatoren bryter under den oppadgående trendlinjen. Stoppet er over det siste høye, og du holder posisjonen til en høyere sving høy oppstår se 3 ETF Trading Tips du mangler. RSI-strategi Nøytral til Breakout Markets Noen ganger er en ETF overveiende trendløs at den beveger seg innenfor et område. Selv om dette ofte er visuelt sett på prisdiagrammet, kan en RSI-indikator bidra til å bekrefte at et område forekommer, og også varsle deg når et trendingflyt begynner. Når du ser en ETF-pris som beveger seg frem og tilbake i et prisbånd i lengre tid, vil du også se sannsynlig at RSI (14-dagers periode) varierer mellom 80 og 20. Hvis handelen er veldig hakket, kan RSI til og med hold deg tett til en 50 lesing. Når prisen beveger seg innenfor en rekkevidde, og RSI varierer mellom 20 og 80, er det bedre å handle med en rekke strategier enn en momentum. Figur 5 viser dette i USA Oljefondet (USO). Mens det er muligheter for å handle med se-sagene i pris, blir disse vanligvis omgått av momentumhandlere til fordel for mer dynamiske trekk. Figur 5. USAs olje med RSI. Kilde: FreeStockCharts Vent på RSI for å bevege seg utenfor dette området før du tar fart. Ideelt sett bør en oppgang i pris føre til at RSI når over 80 og også holder seg over 40. I en pris nedtrend, bør du se RSI-dip under 20 og vanligvis holde under 60. USO viste disse trendene tilbake i 2012. Figur 6. USO med RSI-indikator. Kilde: FreeStockCharts På venstre side av Figur 6 ser vi prisen og RSI-spekteret, da både RSI og prisbrudd før nedgang, signalering økende salgsmoment og en downtrend. Etter å ha nådd under 20, gjør RSI kontinuerlig høyere lav og høyere høyder i midten av august, og viser kjøpet momentum. For å inngå en handel under opptrenden eller downtrend, bruk inntaks - og risikostyringsmetodene som er skissert i Relative StrengthWeakness Momentum Strategy, se ETF Call and Put Options Explained. The Bottom Line Momentum strategier kommer i mange former og kan være basert på pris eller en indikator. Bruk momentum strategier i både opp og ned markeder for å maksimere muligheten. Under rolige og ikke-trending markeder vil du sannsynligvis ønske å sitte på sidelinjen og avvente høyere potensielle handler. Når du handler momentum, kan gevinsten være stor, men så kan risikoen som momentum skifte veldig raskt og sterkt. Kontrollrisiko med stoppfall, og handler alltid med en utgangsplan i tankene. Last ned hvordan du velger riktig ETF hver gang med et gratis ETFdb-medlemskap, registrer deg for ETFdb-nyhetsbrevet for å få oppdateringer om lanseringer og analyser. Opplysning: Ingen stillinger ved skrivingstidspunktet.

No comments:

Post a Comment